sigill svart-2.png

KURS

Att yoga när man är gravid är positivt för både barnet och mammans välmående. Det motverkar stress, stärker kroppen och förebygger eventuella besvär som kan uppstå i en graviditet samt förbereder mamman inför den stundande förlossningen.

Varje graviditet är unik och vi anpassar oss efter individen, graviditetens olika stadier men även hur man mår just för stunden. Det är mycket som sker i både kropp och sinne i en graviditet, och där är yogan ett utmärkt verktyg som både är stärkande och lugnande. Andningen har en viktig roll i varje klass, dels för yogan men också som förlossnings förberedande. Varje klass erbjuder stärkande övningar, mjukgörande dynamiska rörelser, andning och djupavslappning. Vi går igenom olika verktyg hämtade från yogan som stöd i graviditet och förlossning såsom andningsövningar, avslappningsövningar, tankens kraft, närvaro och tillit till den egna kroppen. Många kvinnor upplever det också som stöttande att få vara i ett sammanhang tillsammans med andra gravida. Samtal och delningar inom gruppen kan förekomma. 

  • Rekommenderas från graviditetsvecka 12

  • Kursen vänder sig till både de nya inom yoga och för de mer erfarna. 

  • Bär mjuka kläder som du känner dig rörlig i. 

  • Du kan delta på studion eller hemma, via en Zoom-länk. 

LÄRARE: Moa Gustavsson, yogalärare, barnsjuksköterska och specialutbildad på kvinnokroppen

före -och efter barnafödande. 

DATUM: TORSDAG 5/11–10/12

TILLFÄLLEN: 6 tillfällen

TID: 16.15–17.15

PRIS:1.500 SEK

OBS! Kursen går att delta i på plats i studion eller hemma, genom en Zoom-länk. 

Meddela oss på vilket sätt du vill delta.  (OBS! Ditt val gäller hela kursperioden)

Lokah Samasta Sukhinu Bhavantu

May all beings everywhere be happy and free. May my thoughts, words and

actions somehow contribute to that freedom and happiness for all. 

 

LITTLE PEACE YOGA AB  FÖRRÅDSGATAN 3   SOLNA   SWEDEN    info@littlepeace.se